دنیای مهندسی سازه های دریایی
دنیای مهندسی سازه های دریایی

دنیای مهندسی سازه های دریایی

Offshore Structures

Handbook of Liquefied Natural Gas, by Seaid Mokhatab & John Y.Mak,Elsevie,First edition,2014

Handbook of Liquefied Natural Gas, by Seaid Mokhatab & John Y.Mak,Elsevie,First edition,2014

This file is password

Password: CE-MS MS.c Bijan Mohammadi

All text & change the color to use to download it

دانلود/ Download                               کلمه عبور/Password 

Contents

Chapter1. LNG Fundamentals

Chapter2. Gas Conditioning and NGL Recovery Technologies

Chapter3. Natural Gas Liquefaction

Chapter4. Energy and Exergy Analyses of Natural Gas Liquefaction Cycles

Chapter5. Natural Gas Liquefaction Cycle Enhancements and Optimization

Chapter6. Process Control and Automation of LNG Plants and Import Terminals

Chapter7. LNG Plant and Regasification Terminal Operations

Chapter8. Dynamic Simulation and Optimization of LNG Plants and Import Terminals

Chapter9. LNG Safety and Security Aspects

Chapter10. Advances and Innovations in LNG Industry

Chapter11. LNG Project Management

Appendix1. An LNG Primer: Basic Facts, Safety and Security Clarifications

Appendix2. Modeling the Phase Behavior of LNG Systems with Equations of State

Appendix3. LNG Plant Relief and Flare Systems Design Guideline


کاهش تلفات زلزله و زنده نگه داشتن ارتباطات در شرایط بحرانی

با توجه به حوادث اخیر زلزله سر پل ذهاب امروز که فرصتی به من دست داد تا مطالبی در این درباره برای وبلاگ ام دنیای سازه های دریایی و کانال آن بنویسم هر چند مطلب این ماه من درباره تسونامی (سونامی) سواحل مکران و تاریخچه آن و...  بود این مطالب را برای ماه های بعد ارایه می کنم . به هرحال ،حوادثی مانند زلزله هیچ وقت خبر نمی کند،برای جلوگیری از تلفات زلزله آمادگی عمومی و تخصصی دولتها و مردم یک شوخی نیست.هر لحظه و هر زمان ممکن است منطقه یا کشوری در جهان با زمین لرزه دیگری شوکه شود. تلاش های مختلفی تاکنون برای پیش بینی زلزله صورت گرفته است. اولین چیز در کشورهای مختلف دنیا رعایت اصول به قوانین ساخت و ساز می باشد کسانی که متخصص و دارای صلاحیت حقیقی و حقوقی می باشند می توان در ساخت و ساز نقش داشت باشند به هیچ عنوان پیمانکاران، پیمانکارهای جزءو مشاوران که صلاحیت آنها سوری و یا اصلاً صلاحیت ساخت و ساز ندارند نمی تواند در ساخت و سازها شرکت کنند و این عمل جرم محسوب می شود و پیگرد قانونی دارد.مانند کس که گواهی رانندگی ندارد قانون با آن برخورد می کند. در صورت خسارت به مالکین این پیمانکاران،سازندگان و مشاوران با نظر کارشناسان (محاسب و ...) مورد تایید باید خسارت را پرداخت کند. بیمه ها تنها ساختمانی ها را که توسط مهندسین مورد تایید می باشد یا پیمانکاران و مشاوران ذیصلاح آنها را تایید کرده اند می توانند ساختمان را بیمه کنند. با توجه ه اینکه ساخت و ساز یک امر بین المللی است. هیچ تفاوتی بین آیین نامه های ساختمان سازی و غیره در کشورهایی مثل ژاپن ،آمریکا ،شیلی و ایران وجود ندارد. در تمام این کشورهای لرزه خیز آیین نامه های بسیار محکمی درباره زلزله داریم.

زمانی که زلزله ای در یک منطقه پیش می آید به طور خواست و ناخواست اولین چیزی که به فکر دوستان و فامیل ها می آید تماس مکالمه ای می باشد،و این حجم بالای مکالمه ها شبکه تلفن همراه منطقه را با اختلال روبه رو می کند پس از مردم تقاضا می شود طول مکالمه را کم کنند. چرا؟ به این علت متاسفانه زمان بحرانهای طبیعی مانند سیل،زلزله و غیره شبکه های برق در ایران سرتاسری می باشند دکل های و پست برق منطقه آسیب دیده از مدار خارج می شود و این امر باعث می شود باتری سایت های موبایل (BTS) در منطقه آسیب دیده به مرور زمان به اتمام می رسد. خوشبختانه این مسئله امروزه با فناوری انرژی ها تجدید پذیر قابل حل می باشد مانند انرژی باد و خورشید توسط فناوریها باتری سایت های موبایل (BTS) قابل شارژ می باشد. امیدورام سازمان ها و دستگاه های ذیربط در آینده فکری به حال این سایت ها موبایل بکنند و از فناوری ماهواره ای کمک بگیرند. در هر حال این دکل ها از لحاظ امنیتی و امدادرسانی نقش موثری را در زمان بحرانی ایفاء می کنند. افرادی که زیر آور گیر کردن یا متاسفانه مردن با داشتن کارت های هوشمند و عابر بانک محل انها را می توان ردیابی کرد. این دکل ها پل ارتباطی فرد مصدوم با بیرون می باشد.

سوم چیز دید در شب برای علمیات هلی کوپترها

هلی کوپترها (بالگرد)های امداد کشور نمی تواند در شب عملیات امداد را در مناطق حادثه دیده ادامه دهند.با توجه به خبرها و اقدامات امدادرسانی مشخص است. این مسئله به خاطر مسائل فنی بالگردها و همچنین مشکلات دید در شب است. درکشورهای مختلف اما گروه های نظامی، امداد و نجات از جمله خلبانها و خدمه بالگردهای امداد به عینکهای دید درشب پیشرفته مجهز شده اند که ادامه عملیات نجات را در شب مسیر می کند. همچنین هلی کوپترها جدید و پیشرفته امداد دارای سنسورهایی هستند که در کنار چشم خلبان به او برای فرود در مناطق حادثه دیده کمک می کند. در انگلیس به عنوان نمونه 5 سال قبل کلیه بالگردهای تیم های امداد و نجات با هزینه سه میلیون پانصدو هفتاد هزار $ به عینک های دید در شب مجهز شدند. با توجه اینکه دانش فنی این علم در بخش نظامی ایران وجود دارد امیدواریم در آینده این مشکل را بر طرف نمایم.

چهارمین شنیدن ضربان قلب

امداد گرانی که در میان ویرانه های بجا مانده از زلزله مکزیک در جست و جوی بازماندگان بودند، از فناوری ناسا کمک گرفتند که می تواند مکان افراد زنده زیر آوار را نشان دهد. این ابزار راداری که هم اندازه یک چمدان است می تواند ضربان قلب انسان را ردیابی کند. این ابزار  Finder نام دارد. از سال 2015 مجوز توسعه این فناوری صادر شده و از آن زمان به بعد در مناطق بحرانی زده مورد استفاده امداد گران قرار گرفته است. گویا از این دستگاه قبلا خریدداری شده در زلزله سرپل ذهاب توسط ارتش نیروی زمین استفاده شده است.

پنجم بالن های اینترنتی گوگل

بالن های اینترنتی یا "لون" یکی از پروژه های مفصل گوگل است که دسترسی به اینترنت را در مناطق صعب العبور یا در زمان فاجعه های بزرگی مثل زمین لرزه برای مردم فراهم می کند. اینترنت بالن گوگل از یک ایستگاه مرکزی تامین می شود و مثل خطوط انتقال نیرو، هر بالن ، اینترنت را به بالن بعدی منتقل می کند. در این پروژه ، بالن ها با کمترین انرژی ممکن به ارتفاع 20 کیلومتر فرستاده می شوند و با استفاده ازسیستم جهت یابی هوشمند و کمک انرژی باد و خورشید خودشان را به مقصد می رسانند. هر بالن می تواند محدوده 80 کیلومتری از اطرافش را به اینترنت پر سرعت همراه یا LTE مجهز کند. این پروژه فعلا در پورتوریکو اجرا شده اما هدف نهایی اش فراهم کردن دسترسی اینترنت در کل زمین است. در زلزله سر پل ذهاب بعد روز از حادثه زلزله این بالن عملیاتی شد.

 

ششمین ارتباط با شبکه های توری

شبکه های توری یا  Mesh Networking  سیستم جدید است که با استفاده از یک ارتباط بی سیم تمام دستگاه های بدون سیم را که در یک منطقه باشند، به هم متصل می کند. در این سیستم به ارتباط  اینترنتی یا تلفنی نیازی نیست و یک نف می تواند با کسی که تلفن همراهش به سیستم مش متصل شده باشد،مستقیما ارتباط بگیرد. این ابزار فناورانه، میتواند پیام های اضطراری را در یک منطقه به طور گسترده پخش کرده یا مردم محلی را با یکدیگر مرتبط نگه دارد.در این شبکه، امکان ارسال و دریافت اطلاعات ، تماس تلفنی و ... به صورت بی سیم فراهم می شود و عملا به هیچ ایستگاه زمینی یا ماهواره ای برای بر قراری ارتباط بین دو تلفن نیاز نیست. با این حساب اگر در زمان فاجعه راه های ارتباطی قطع شده باشند، باز هم امکان ارتباط با نفر بعدی فراهم است.

هفتمین اسکنرهای هویتی سیار

این سیستم برای اولین بار در سازمانهای امنیتی و پلیس ایالات متحده آمریکا به بهره برداری رسیده و امروزه در تمام کشورهای دنیا  در حال ساخت زیر ساختهای آن هستند همان کارت هوشمند و شماره ملی می باشد برای ارایه خدمات بهتر بعد از زلزله نیاز به این اسکنرهای هویتی سیار می باشد. هر چند در موقع زلزله افرادی سودجو هم از وضعیت  استفاده می کنند ولی این اسکنرها برای جلوگیری از این افراد هست.

هشتم اصلاح زیر ساخت شهرها و شهرستان در ایران

در تمام دنیا هر 1000 متر مکانهای عمومی طراحی شده است مانند پارک ها ،پارکینگها طبقاتی ، مدرسه ، پادگانها ولی متاسفانه طرح تفصلی برای شهرهای ایران غریبه هستند فقط تراکم فروشی

.

.

....

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.