در این فیلم نحوه عملکرد ICCP در یک کشتی را به نمایش گذاشته شده است .
یک نوع حفاظت کاتدیک می باشد که توسط جریان برق عمل می کند.درباره حفاظت کاتدیک قبلا در وبلاگ ام اشاره کرده ام .این سیستم تحت تاثیر قرار دادن جریان کل سازه را در برابر خوردگی محافظت می کند. در این سیستم همیشه نیاز به یک منیع مولد انرژی می باشد مانند پانل های خورشیدی انرژی باد گاز و ژنراتور این سیستم استفاده می شود در کارهای عمرانی در زیر عرشه پل ها داخل تونل ها هر جای که خوردگی یک سازه را تحت تاثیر قرار می دهد.Cathodic protection on ships is often implemented by galvanic anodes attached to the hull and ICCP for larger vessels. Since ships are regularly removed from the water for inspections and maintenance, it is a simple task to replace the galvanic anodes
خوانندگان وبلاگ
یک از خوانندگان وبلاگ کلیپ از باز گشت ماهی هی آزاد به محل تولدوشان برای تخم ریزی را برایم ارسال کرده بود جالب
در این فیلم نحوه محاسب و طراحی impressed current cathodic protection (ICCP را آموزش می دهد . توسط استاد پروفسور Kallol Mondal
لوله گذاری دریایی
روشهای مختلف لوله گذاری دریایی
از ابتدای شروع لوله گذاری در دهه 50 تا کنون روشهای مختلفی برای نصب خطوط لوله دربستر دریا به کار گرفته شده است. در یک دسته بندی کلی می توان این روشها را به دو دسته زیر تقسیم کرد:
*1 لوله گذاری به روش کشیدن
در یک فرصت مناسب درباره این لوله گذاری بحث می کنم با توجه به گستردگی آرشیو فیلم ها دنباله فیلم لوله گذاری به روش کشیدن از جزیره خارگ تا بوشهر در سال 1330 گشتم ولی هنوز پیدا نکردم در این فرصت روی وبلاگ می گذارم و درباره آن مطلب می نویسم.
*2 لوله گذاری توسط بارج لوله گذاری
در این روش همانطور که از نامش پیدا است لوله توسط یک بارج (شناوری شبیه به کشتی که معمولا توسط شناورهای دیگر همچون یدک کشها کشیده می شود) به بستر دریا خوابانده می شود. روش کار به این شکل است که بارج گذاری به وسیله یک سیستم نگهداری ایستگاهی در سطح آب مستقر می شود به طوری که راستای آن مطابق با راستای آن مطابق با راستای مسیر خط لوله است. این حالی است که یک سر خط لوله در بارج نگهداری شده و قسمتی از آن به طور معلق در آب شناور است تا به بستر دریا برسد. سپس با حرکت آهسته بارج به سمت جلو، لوله ها یک شاخه به انتهای خط لوله جوش داده می شوند و بارج به اندازه طول همان شاخه لوله به جلو حرکت می کند (به غیر از روش قرقره ای). این رویه را رویه لوله گذاری معمولی می نامند. این روش، خود در طول زمان به جهار روش عمده زیر توسعه یافته است:
الف) لوله گذاری به روش S-lay
روش S-Lay در واقع نخستین روش بکار گرفته شده در صنعت لوله گذاری دریایی نوین است که ابتدا در خیلج مکزیک استفاده شد.
از آنجا که در این روش
شکل تقریبی دهانه خط لوله از بارج تا بستر دریا شبیه حرفS است، آن را S-Lay
نامیدند. این روش یک تکنولوژی مشهور و مقرون به صرف برای استفاده در لوله گذاری آبهای سطحی تا عمیق است
بطوری که خطوط لوله زیر
دریایی غالبا با این روش نصب می شود و بیشتر بارجهای لوله گذار بر اساس روش S-Lay ساخته
می شوند.
سکو انتقال خط لوله مماس با سطح دریا است. فیلمی که انتخاب شد یک سکوی نیم شناوری عملیات خط لوله زیر دریا را انجام می دهد.تمام مرحله تا حدود در این فیلم گنجیده شده است در قسمت عایقکاری اتصال دو لوله توسط قیر و بتن وآب بند کردن آن در انتهای فیلم تا حدودی به آن پرداخته این فیلمیک پروسه عملیات انتقال خط لوله زیر دریا را به نمایش گذاشته هنوز عملیات انتقال خط لوله کامل نشده امیدوارم در یک فرصت دیگر مراحل دیگه ای از این عملیات نصب سیم روی لوله جهت نشتی و سیستم صوتی آکوستیو برای نشتی را به نمایش بگذارم.
قسمت های دیگر لوله گذاری زیر دریا در پست های آینده به آنها می پردازم.
This file is password
Password: CE-MS MS.c Bijan Mohammadi
All text & change the color to use to download it
کلمه عبور/password دانلود/DownloadContents
Chapter 1-Introduction
Chapter 2-Datums and projections
Chapter 3-Accuracy
Chapter 4-Introduction to computations
Chapter 5-Kalman filters
Chapter 6-Radio positioning systems
Chapter 7-GPS
Chapter 8-Lasers, acoustics and compasses
Chapter 9-High-resolution survey
Chapter 10-Calibration
Chapter 11-Planning the network
Chapter 12-Processing and quality control
Chapter 13-Binning systems
Chapter 14-Typical specifications
کارنقشه برداری فراساحلی دومین ارکان طراح می باشد.
این فیلم درباره انتقال گل حفاری از سکو های حفاری به محل حفاری می باشد و انتقال آن از سرچاه کف دریاتوسط پمپ به سکو می باشد.