Dynamics of Offshore Structures ,Minoo H Patel,Butterworths,1989
This file is password
Password: CE-MS MS.c Bijan Mohammadi
All text & change the color to use to download it
Password/کلمه عبور Download/دانلود
Chapter 1. Introduction
Chapter 2. The ocean environment
Chapter 3. Basic Fluid mechanics
Chapter 4. Gravity wave theories
Chapter 5. Fluid loading on offshore structures
Chapter 6. Structural response
Chapter 7. Hydrostatics of floating bodies
Chapter 8. Dynamic response of floating structures in waves
Chapter 9. Model testing of offshore structures
Appendix A
Physical quantities & units
Appendix B
Tensor notation
Appendix C
Complex number theory
Appendix D
The divergence & Green's theorems
Appendix E
Lagrange's equation of motion
Appendix F
Forces on a cylindrical element due to internal & external pressure
Appendix G
Summary of hydrodynamic coefficients
1-Floating airport or navy base
A few years ago we worked with US Navy to develop a concept for a relocatable US Navy base
The Floating airport or navy base
A few years ago we worked with US Navy to develop a concept for a relocatable US Navy base. The
concept is based on four large self-propelled semisubmersible hulls that could be connect together to
create a complete navy base. The idea is that is will be much more economic and faster way to
mobilise large military forces. This would also reduce the need for regional presence. The concept is
shown in the below Figure
The same basic principle may be applied for regular airports
این فرودگاه شناور برای اولین بار در سال 1990-1991 مطزح شود این فرودگاه ظرف یک ماه عملیاتی است در هر نقطه از جهان
کوریدور هوایی چیست؟
با وجود اینکه آسمان بسیار وسیع و نامتناهی است،لیکن هواپیماها برای ناوبری قادر به استفاده از همه این آسمان نامتناهی نیستند. علاوه بر محدودیت های ارتفاعی و سقف پروازی هواپیما،پروازها باید در مسیرهای مشخص و از پیش تعریف شده ای حرکت کنند. این مسیرها را کوریدور هوایی می نامند. کوریدور هوایی مسیر تعریف شده ای است که برای هدایت جریان ترافیک هوایی ایجاد شده اند.مسیرهای هوایی با مولفه های تعریف شده ای شناخته می شوند این مولفه ها عبارتند از:
نقطه شروع و پایان مسیر:
کوریدورهای هوایی از یک دستگاه کمک ناوبری همچون VOR یا NDB شروع شده و به یک دستگاه کمک ناوبری دیگر ختم می شوند. این دستگاههای کمک نابری که دارای یک فرکانس رادیویی مشخص اند.توسط گیرنده های داخل کابین خلبان، مسیر هوایی را به خلبان نشان می دهند. البته در مسیرهای هوایی ماهواره ای،نقاط تعریف شده توسط ماهواره های موقعیت یاب یا دیگرتکنیکهای ناوبری مدرن،جایگزین سیستم های کمک ناوبری سنتی شده اند.
نام مسیر:
شامل یک حرف از حروف A.B.G.R.L.M.N.P.W.T (در موارد خاص همراه با یک حرف پیشوند از حروف U.S.K) و سه رقم بوده و علامت شناسایی مسیر هستند،مانند W134و UL125. هر کدام از حروف مذکور برای انواع خاصی از مسیرهای هوایی بر اساس نوع مسیر (مبتنی بر سیستم کمک ناوبری یا ماهواره ای) مسیر داخلی یا بین المللی )به کار برده می شوند.
حداقل ارتفاع مسیر:
هر مسیر هوایی بر اساس موانع مصنوعی و عوارض طبیعی زمین دارای یک حداقل ارتفاع محاسبه و تعریف شده است.
عرض مسیر:
بر اساس دقت مسیر هوایی، عرض مشخص (مثلا 2،10 یا 20 مایل هوایی) برای آن مسیر تعریف می شود. هر مایل برابر 1852 متر است.
اطلاعات مسیر:
هر مسیر هوایی با یک زاویه رفت و یک زاویه بر گشت (نسبت به شمال مغناطیسی) و مولفه دو سر مسیر هوایی معرفی می شود.
مسیرهای هوایی که برای هر کشور تعریف می شوند، در نقشه راههای هوایی (Enroute chart ) درج و در کتاب اطلاعات هوانوردی (AIP) کشور منشر می شوند. در سالهای گذشته حدود 90 مسیر هوایی (67 مسیر بر اساس دستگاه های کمک ناوبری و 23 مسیر ناوبری ماهواره ای) با طول تقریبی 30 هزار مایل هوایی (55 هزار کیلومتر) تاسیس شده و پرواز در آنها جریان داردکه روزانه پذیرای بیش از هزار پرواز هستند.
فرودگاه بین المللی کانسا ژاپن
فرودگاه بین المللی کانسای یک فرودگاه همگانی باربری با کد یاتا KIX است که یک باند فرود آسفالت بتن دارد و طول باند آن 3500 متر است.
این فرودگاه در شهر اوساکا کشور ژاپن قرار دارد. این فرودگاه در نوع خود بی نظیر است چه از لحاظ معماری و چه از لحاظ قرار گرفتن در دل اقیانوس، گرچه باند بتنی این فرودگاه دچار پیری زودرس شده و 3 سانتیمتر بیش از پیش بینی ها در آب فرورفته است. فرودگاه کانسای یکی از فرودگاه های بی نظیر قاره آسیاست و تقریبا به همه جای دنیا پروازهایی را به صورت روزانه انجام می دهد.نزدیک به 14 میلیون نفر سالانه از این فرودگاه استفاده می کنند.
ساخت هواپیمای هیبریدی با موتور برقی
شرکت ایرباس به عنوان یکی از غولهای هواپیماسازی در جهان، با همکاری شرکتهای زیمنس و رولز رویس که به تربیب در زمینه تکنولوژی و خودروسازی فعالیتهای درخشانی داشته اند،قصد دارد یک هواپیمای بزرگ هیبریدی تولید کند.این هواپیما قرار است تا سال2020 میلادی،یعنی تقریبا 2 سال آینده،نخستین پرواز خود را تجربه کند.
این هواپیمای هیبریدی جدید E-Fan X نام دارد و قرار است به جای موتور توربو فن (turbo fan ) از موتورهای برقی با ظرفیت 2 مگاوات که ساخت شرکت زیمنس است، بهره ببرد.نخستین فاز آزمایش های این هواپیما از سال آینده میلادی 2018 آغاز شود. در این آزمایشها،در ابتدا یکی از موتورهای هواپیما با یک موتور برقی جایگزین می شود و در صورت موفقیت، یکیدیگر از 4 موتور آن نیز با یک موتور برقی دیگر جایگزین می شود. بدین ترتیب، یکی از مراحل مهم آزمایش و ساخت این هواپیمای هیبریدی انجام خواهد گرفت.
در این همکاری سه جانبه، شرکت هواپیماسازی ایرباس، سیستم کنترل، هدایت و همچنین باتری های این هواپیما را تامین و تولید خواهد کرد، شرکت زیمنس موتورهای الکتریکی و برقی و همچنین سایر قطعات الکترونیکی مورد نیاز آن را تامین می کند و در آخر، شرکت رولز رویس نیز اقدام به تولید ژنراتور، موتورهای بنرینی این جت و تمامی قطعات مربوطه به منظور ادغام با موتورهای الکتریکی خواهد کرد.