فیلم ارایه شده درباره توربین های بادی در ایران می باشد به زبان فارسی با توضیحات کامل از این سازه در این فیلم درباره سیستم ترمز توربین اشاره شده است قبلا هم در این وبلاگ درباره آن نوشته شده است.هرچند حدود یکسال نیم است که می خواهم این فیلم را در وبلاگ بگذارم ولی فرصت نشد متاسفانه یا خوشبختانه توربین های بادیبا تکنولوژی پیشرفت در دنیا با سرعت عجبی در حال حرکت هستند.
در تمام دنیا حتی کشورهای صنعتی برخی محصولات خود را می خرند چون برای آنها نمی صرفه آن را تولید کنند .یک مثال هم می توان خودشان کابینت دست کنند ولی نیاز به ابزار و کارگاهی دارد آیا برای یک کابینت ارزش دارد خودش آن را دست کنند یا بخرد.
برخی کشور در تصور اولیه خود را خودکفا می بیند ولی بعدا متوجه می شوند چه کار اشتباه کردن چون این فناوری هر روز درحال پیشرفت است و از یک طرف باید بازاریاب خوبی باشند تا محصول شان را صادر کنند با این شرایط اگر این کار صورت نگیرد تعدیل نیرو درجه اول خوابیدن تولید درجه دوم و از بین رفت چندین میلیارد دلارسرمایه پس برخی از فناوری را باید خرید یا به صورت سرمایه گذاری مشترک از این فناوری استفاده شود،درهر حال حاضر عمرتمام توربین ها 20 تا 25 سال است.
درباره شرکت صبا نیرو در همین وبلاگ مطالبی نوشته شده است و همچنین درباره توربین های بادی برای مطالعه بیشتر به قبلی ها مراجعه کنید.
مطابق با بند الف ماده 148 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، دولت مکلف است جهت اصلاح الگوی بهره برداری از جنگها،مراتع و آب و خاک اقدام به جایگزینی سوخت فسیلی و انرژی های تجدیدپذیر به جای سوخت هیز می نماید.
توسعه انرژی باد ایران در افق 1404 شمسی
سهم انرژی های تجدیدپذیر در چشم اندازه دراز مدت مصرف انرژی جهان در سال 1404 (2025)، 6.8% معادل 10 میلیارد بشکه نفت می باشد.
*در چشم انداز صنعت برق ایران در افق 1404، برآورد ظرفیت قابل احداث نیروگاههای انرژی های نو 2000 مگاوات می باشد که سهم نیروگاههای بادی در ایران میان 1690 مگاوات برآورد می شود.
توربین های بادی تولید و نصب شده توسط صبا نیرو تا پایان خردادماه 1390
1- 20 دستگاه توربین 300و 550 کیلووات در منطقه منجیل
2- تولید و نصب و راه اندازی 64 دستگاه از 123 دستگاه قرارداد منعقد شده در مناطق منجیل-هرزویل وسیاهپوش
3- تولید و نصب و راه اندازی 43 دستگاه درمنطقه بینالود خراسان
4- تولید و نصب و راه اندازی 4 دستگاه در منطقه پوشکین پس ارمنستان
5- تولید و نصب و راه اندازی 1 دستگاه در منطقه لوتک زابل
6- تولید و نصب و راه اندازی 3 دستگاه در ارتفاعات شهر تبریز
7- تولید و نصب و راه اندازی 1 دستگاه در شهر شیراز
8- تولید و نصب و راه اندازی 1 دستگاه در ماهشهر
مشخصات توربین بادی 660 KW
این توربین در حال حاضر در شرکت صبا نیرو و شرکت جهانی منسوخ شده است و الان توربین با مدل بالاترخریداری شده مدل 660 KW مشکلاتی داشت از قبیل گیربوکس الان در مدل جدید گیربوکس حذف شده مطالبی درباره آن درهم وبلاگ نوشته شده است.
پتانسیل سنجی باد منطقه و مکانیابی نیروگاه بادی
انتخاب مکان برای توربین های بادی از مهمترین مسائلی است که در زمینه بهره برداری از انرژی باد مطرح می باشد. مکان نصب توربین های بادی باید علاوه بر موقعیت مناسب از نظر باد خیز بودن، بگونه ای انتخاب گردد که بالاترین بهره اقتصادی، کمترین تاًثیر تخریبی برروی محیط اطراف و عدم نیاز به تغییر شرایط موجود در منطقه و تجهیزات پیچیده را دارا باشد
بنابراین مکان و ساختار آن نقش بسیار مهّم و اساسی در عملکرد بهینه توربین بادی خواهد داشت. بدیهی است مکان نصب توربین بادی باید دارای سرعت متوسط بالا و تداوم مناسب وزش باد باشد.
با توجه به اینکه انرژی به دست آمده از باد توسط توربین، با توان سوم سرعت باد رابطه مستقیم دارد، در نتیجه پیش بینی سرعت و جهت باد از اهمیت زیادی به منظور تعیین مناطق با پتانسیل بالا در کشور برخوردار می باشد.
از این روبررسی سرعت و سایر پارامترهای باد، اولین و مهمترین گام در ارزیابی استعداد یک منطقه جهت نصب نیروگاه های بادی محسوب می شود.
1- پتانسیل سنجشی باد منطقه و مدلسازی نیروگاه بادی
2- طراحی توربین های بادی بزرگ در مقیاس مگاواتی
3- محاسبات و تحلیل های فنی،مالی و اقتصادی پروژه های نیروگاه بادی
4- محاسبه انرژی قابل استحصال نیروگاه بادی
5- تولید و نصب و راه اندازی توربین های بادی (در صورت نیاز خرید توربین)
6- ارائه خدمات پس از فروش توربین های بادی (به همراه تامین قطعات یدکی)
7- بازرسی فنی کلیه قطعات و تجهیزات توربین بادی
نرم افزارهای Windsim و WAsP ،WidpRo به عنوان نرم افزارهای معتبری جهانی در زمینه مطالعات بادسنجی نیروگاههای بادی و طراحی مرزعه بادی در بهینه متری Micro- Sitting محسوب می شوند.
سوال خوانندگان وبلاگ آیا این رشته مهندسی سازه های دریایی بازار کاری خوبی دارد؟
خیر این هم مانند تمام رشته مهندسی بازارکار ندارد باید رابط داشته باشی
در مورد برنامه های آینده از این پس درباره توربین های بادی فراساحل مطلب می نویسم از مراحل ساخت این توربین ها و غیر ه انشاء ا...
این کتاب دارای 134 صفحه می باشد مجموع مقالات توربین های بادی و جزر و مد فراساحلی می باشد.
This Book CFD For wind and Tidal offshore Turbines
This file is Password
Password: CE-MS MS.c Bijan Mohammadi
All Text and change the color to use to download it and also not Print
کلمه عبور/Password دانلود/Download
Chapter 1 Flow Scales in Cross-Flow Turbines
Chapter 2Numerical Study of 2D Vertical Axis Wind and Tidal Turbines with a Degree-Adaptive Hybridizable Discontinuous Galerkin Method
Chapter 3 A Moving Least Squares-Based High-Order-Preserving Sliding Mesh Technique with No Intersections
Chapter 4 Vertical-Axis Wind Turbine Start-Up Modelled with a High-Order Numerical Solver
Chapter 5Large-Eddy Simulation of a Vertical Axis Tidal Turbine Using an Immersed Boundary Method
Chapter 6 Tidal Turbine Study of the Interaction Between Hydrodynamics and Rigid Body Dynamics of a Darrieus Type H Turbine
Chapter 7 The Physics of Starting Process for Vertical Axis
Wind Turbines
Chapter 8 Hybrid Mesh Deformation Tool for Offshore
Wind Turbines Aeroelasticity Prediction
Chapter 9 Numerical Simulation of Wave Loading on Static Offshore Structures
Chapter 10 MLS-Based Selective Limiting for Shallow Waters Equations
Chapter 11 A Comparison of Panel Method and RANS Calculations for a Horizontal Axis Marine Current Turbine
This animation shows how to build a container ship on the ocean and the famous episode of the shipyard's
شناور کانتتینر بر اراک-PG101
این شناور اولین کشتی اقیانوس پیمای ساخت کشور است که علیرغم تحریم های صورت گرفته با کیفیت قابل رقابت با نمونه خارجی، تحویل داده شد و از تاریخ 10/03/1389 عملیاتی گردید.
همانطور که اشاره شد به خاطر تحریم ها این حرکت شد در دنیا اصولا کشتی سازی دست چند کشور است و بفیه کشورها از این کشوری کشتی سازی خرید می کنند چون مقرن به صرفه است به خاطر تکنولوژی روز این صنعت اگر این کشتی سازی نتواند سفاری داشته باشد وآن کیفیت از نظر استاندارد جهان را نداشته باشد این صنعت هم مانند بقیه صنایع ایران دچاره مشکلات مالی و تعدیل نیرو می گردد امیدوارم کشتی که در این صنایع ساخت می شود بتوان با کیفیت ها بالا خود بتوان ارز آوری داشته باشد.
یک کارگاه کشتی سازی از چند کارگاه دیگر تشگیل شده است.
کارگاه شات بلاست : شات بلاست و اعمال رنگ اولیه بر روی انواع ورق و لوله و پروفیل با عرض دهند ورودی 3100 mm
کارگاه برش: برش و لبه سازی انواع ورقهای و لوله ها با دستگاه های CNC (هوا گاز و پلاسما)
کارگاه فرم دهی: عملیات خمکاری و ورقها و لوله ها با دستگاه های رول 13 متری پرس 800 تن و دستگاه رول 3 محوره
کارگاه پانل سازی: دارای یک خط تولید نیمه اتوماتیک ساخت پانل های مسطح (TTS) می باشد که مجهز به دستگاه های مونتاژ و جوش پروفیل بر روی روق می باشد.
کارگاه ساخت سکش : این کارگاه مسقف با داشتن جرثقیل 80،100، 150 تنی به همراه فضای مناسب امکان ساخت سازه های حجیمی را تا ارتفاع 25 متر و با تناژ 400 تن فراهم می کند.
کارگاه رنگ زدایی و رنگ آمیزی
دارای سیستم هوای فشرده و کنترل دما و رطوبت
ماشین ها تراش
دستگاه برش ورق هیدرولیکی
پرس ورق هیدرولیکی
دستگاه لوله خم کن
دستگاه بوژی :
این دستگاه ها پیشرفته هستند و به صورت کنترل از راه هدایت می شوند،با قابلیت جابجایی احجام سنگین تا ظرفیت 520 تن از این دستگاه ها برای حمل و نقل فونداسیون توربین های بادی فراساحل کیسونی استفاده می شود
در آینده از همین وبلاگ نحوه ساخت فونداسیون توربین های بادی فراساحل کیسونی به توضحیات کامل نوشته شده و همچنین فیلم نحوه اجرای آن گذشته می شود.
حوضچه شناور (فلوتینگ داک) با توان بالابرى 2800 Ton براى بالا آوردن شناور هایى تا ظرفیت 8000DWT به طول 230متر و عرض 52 متر در سایت کشتى سازى وجود دارد.
این کتاب دارای 383 صفحه می باشد درباره جزئیات کشتی و قسمت های آن نویسند شده است.
This Book Introduction to Marine Engineering, Second Edition,D.A.Taylor,Elsevier,1996
This file is Password
Password: CE-MS MS.c Bijan Mohammadi
All Text and change the color to use to download it
کلمه عبور/ Password دانلود/Download
کتاب مورد نظر با این عناوین می باشد./Book with this title
Chapter 1 Ships and machinery
Chapter 2 Diesel engines
Chapter 3 Steam turbines and gearing
Chapter 4 Boilers
Chapter 5 Feed systems
Chapter 6 Pumps and pumping systems
Chapter 7 Auxiliaries
Chapter 8 Fuel oils, lubricating oils and their treatment
Chapter 9 Refrigeration, air conditioning and ventilation
Chapter 10 Deck machinery and hull equipment
Chapter 11 Shafting and propellers
Chapter 12 Steering gear
Chapter 13 Fire fighting and safety
Chapter 14 Electrical equipment
Chapter 15 Instrumentation and control
Chapter 16 Engineering materials
Chapter 17 Watchkeeping and equipment operation
این کتاب دارای 438 صفحه می باشد در زمینه طراحی برزگراه و تقاطع پل ها طبق آیین نامه AASHTO می باشد وضریب ها اعمال شده و دارای مسئله کاربردی برای سازه پل می باشد.اولین چاپ این کتاب در سال 2003 چاپ شدبه عنوان کتابچه راهنما
This Book Bridge design and Evaluation LRFD and LRFR by Gongkang Fu,Wiley 2013
This file is Password
Password: CE-MS MS.c Bijan Mohammadi
All Text and change the color to use to download it
کلمه عبور/Password دانلود/Download
یک از ویژگی این کتاب می تواند از برای طراحی اسکله (Jetties) هم استفاده شود قسمت تکیه های عرشه و پایه پل
ضربه گیرهای زیر سری پل (نئوپرن) و انواع درز انبساط
نیروهای مکانیکی شامل بارهای افقی، عمودی و گشتاورهای وارده بر یک پل در ترکیب با تنشهای ناشی از انقباض و انبساط مصالح پل و خزش آنها موجب تغییر شکل در این سازه ها می شود.لذا برای کنترل این حرکات از ضربه گیرهای زیر سری پل (بالشتکهای نئوپرنی) استفاده می شود.
به زودی از همین وبلاگ فیلمی درباره آن ارایه می شود.این ضربه گیرها تلفیقی از فلز و لاستیک بوده و قطعات نگهدارنده ای هستند که در پلهای راه آهن،پلهای بتنی، پایه ساختمانها،فرودگاهها و سدها، اسکله ها که در معرض امواج بلند و خروشان قرار دارند استفاده می شوند. طراحی و تولید انواع ضربه گیرهای زیر سری پل بر اساس استانداردهای خاص و متناسب با میزان تحمل بار عمودی و افقی آنها و میزان جابجایی مجاز صورت می پذیرد.
یک زمانی به همین ضربه گیرهای پروژه های پل توی ایران به تاخیر خودن
Elastomeric Bearing & Expansion Joint
Bridge bearings are devices for transferring loads and movements from the deck to the substructure and foundations.The elastomeric bearing allows the deck to translate and rotate,,but also resists loads in the longitudinal,transverse and vertical directions. Loads are developed, and movement is accommodated by distorting the elastonmeric pad
Bearings are arranged to allow the deck to expand and contract ,but retain the deck in its correct position on the substructure
,
کتاب مورد نظر با این عناوین می باشد./Book with this title
Chapter1 Introduction
Bridge Engineering and Highway Bridge Network
Types of Highway Bridges
Bridge Construction and Its Relation to Design
AASHTO Specifications and Design and Evaluation Methods
Goals for Bridge Design and Evaluation
Preliminary Design versus Detailed Design
Organization of This Book
References
Chapter 2 Requirements for Bridge Design and Evaluation
General Requirements
Limit States
Constructability
Safety
Serviceability
Inspect ability
Economy
Aesthetics
Summary
References
Problems
Loads, Load Effects, and Load Combinations
Chapter 3 Loads, Load Effects, and Load Combinations
Introduction
Permanent Loads
Transient Loads
Load Combinations
References
Problems
Chapter 4 Superstructure Design
Introduction
Highway Bridge Superstructure Systems
Primary Components of Highway Bridge Superstructure
Deck Systems
Deck-Supporting Systems
Design of Reinforced Concrete Deck Slabs
Design of Steel I Beams
Design of Prestressed Concrete I Beams
References
Problems
Chapter 5 Bearing Design
Introduction
Types of Bridge Bearing
Appropriate Selection of Bearings
Design of Elastomeric Bearings
References
Problems
Chapter 6 Substructure Design
Introduction
Piers
Abutments
Foundations
Design of Piers
Design of Abutments
References
Problems
Chapter 7 Highway Bridge Evaluation
Introduction
Inspection and Condition Rating
Load Rating
Fatigue Evaluation for Steel Components
References
Problems