دنیای مهندسی سازه های دریایی
دنیای مهندسی سازه های دریایی

دنیای مهندسی سازه های دریایی

Offshore Structures

عملیات به آب انداختن جکت/The launch operations in sea jacket


این فیلم عملیات به آب انداختن جکت و همچنین عملیات بالانس در پایه های جکت توسط پمپ ها را نشان می دهد.

password:CE-MS Bijan Mohammadi


عملیات نصب جکت یک عملیات حساسی است یک سری آیتم های را باید در نظر بگیرید متاسفانه چندین جکت تا حال غرق شده است علت های مختلفی دارد و خیلی ریز و پیش افتاده است . همانطور که ملاحظه می کنید بخشی از مخازن آن زیر آب و پر از آب برای اینکه به حالت عمودی در بیاید هم زمان با پر کردن مخازن روی مخازن زیری تخلیه می شود.

تمام این عملیات در فیلم نشان داده شده است.   قسمتی در پایین جکت وجود دارد که به صورت 90 درجه از جکت بیرون زده است برای این است کابل و تاسیسات از قبیل آن از داخل به سکو متصل شود.

شاید در آینده این قسمت حذف شود و به کمک انرژی ها  تجدیدپذیر نیازی به آن نباشد. در کتاب مهندسی فراساحلی درباره عملیات  لانچ  و نصب آن بطور مفسر  توضیح داده است . در همین وبلاگ این کتاب به صورت  eBook می باشد.

این کلیپ غرق شدن یک جکت 40 میلیونی دلار در سال 2010 را نشان می دهد.

Iranian $40 million oil platform sinks to bottom of Persian Gulf



در تمام متن ها که رنگ آن تغییر کرد جهت دانلود از آن استفاده کنید.

All text & change the color to use  to download it


کمک فنر ما بین سکو و جکت / Shock between the platform & Jacket

این animation طرز تولید کمک فنر سکو  نشان می دهد.

باید فیلم نصب سکو روی جکت را نگاه کرده باشد در همین وبلاگ است.

دارای رمز می باشد.

password:CE-MS Bijan Mohammadi

Concrete Construction Engineering Handbook, 2nd Edition-Edward G. Nawy

این کتاب درباره خوردگی بتن  در سازه های دریایی و ساخت آنها است یکی از مشکلات سازه های دریایی است.راهی که فعلا برای پشگیری این پدیده وجود دارد مواد پلمیری است و قبل آن تست میکرونی می باشد درزهای موئدگی روی سطح بتن را مشخص می کند.برای جلوگیری از سرطان بتن این کار می شود. سرطان بتن زمانی اتفاق می افتد که سطح بتن ترک های موئدگی داشته باشد و بعد آب دریا نفوذ می کند داخل بتن و میلگرد داخل بتون شروع به زنگ زدن می کند و حجم میلگرد چند برابر می شود و بعد از مدتی حجم آن کم می شود و بتون را تخریب می کند.این عمل را سرطان بتن می گویند.


مهندس ژئوتکنیک دریایی/ Marine Geotechnical Engineering

این فیلم دریاره عملیات ساخت جزیره مصنوعی در منطقه خلیج فارس و جلو گیری از عمل رونگرایی در ساخت آن می باشد به امید آن روزی که در ایران عزیزمان در استان بوشهر جزیره مصنوعی فرهود ساخت شود .
انشاء ا...
خلیج فارس همچون گهواره آبی ایران است.جزیره مصنوعی که دولت امارات در آبهای خلیج فارس ساخت عوارض سنگینی برای ایران و اکوسیتم خلیج فارس وارد کرد.مرزهای کشور امارات آرام آرام در داخل خلیج فارس گشترش پیدا کرده و در آیند ادعا تغییر مرزهای سیاسی خواهد داشت.از لحاظ حقوق بین المللی از ساحل کشور ی ؟ میل دریا حق استفاده از آن را دارد. همانطور که در سواحل شمالی ایران در دریا خزر انجام شد بین کشورهای حاشیه خزر ،پیشروی سواحل کشور امارات در خلیج فارس سبب می شود بر اساس قوانین حقوق دریا سهم ایران از خلیج فارس کمتر از مرز کنونی شود.دولت امارات اعلام کرد 10 سال آینده 325 جزیره مصنوعی خواهد ساخت همانطور که در فیلم مشاهد می کنید من به عنوان یک ایرانی از دولت مردانم می خواهد پیگیر باشند. قطر و عمان نیز درصد ساخت چنین جزایری بر آمده اندتا عملا از مزایای بیشتر از خطوط ساحلی بهره مند شود.همزمان با ساخت جزایر مصنوعی،جریانات موازی ساحل سبب می شود با رشد ریف ها، جزایر آرام آرام بزرگ و بزرگ تر شوند، ایجاد جزایر مصنوعی، همانند ساخت هر گونه سازه ساحلی از قبیل موج شکن، اسکله و غیره باعث تجمع رسوب در پشت آن می شود،این رسوبات ذراتی هستند که توسط جریانات موازی ساحل حرکت کرده و در برخورد با مانع از حرکت باز می ایسیند و ته نشین می کند.
در تمام متن ها که رنگ آن تغییر کرد جهت دانلود از آن استفاده کنید.
All text & change the color to use  to download it