دنیای مهندسی سازه های دریایی
دنیای مهندسی سازه های دریایی

دنیای مهندسی سازه های دریایی

Offshore Structures

Design of Concrete Structures, 14 Edition Auth Arthur H. Nilson, David Darwin, Charles W. Dolan 2009 McGraw Hill/طراحی س..بتنی

این کتاب درباره طراحی سازه های بتنی با کد های ACI 318  و همچنین دارای مسئله های کاربردی برای مهندسان عمران می باشد.

این فایل دارای رمز می باشد.

This book is about the design of concrete structures with code ACI 318 and It is also useful for civil engineers

This file is password

Password:CE-MS MS.c Bijan Mohammadi

All text and change the color to use to download it


   کلمه عبور/Password                 دانلود/Download

            


Soil Engineering Testing, Design, and Remediation Auth Fu Hua Chen 1999 CRC/مهندسی خاک تست،طراحی و بازسازی

این کتاب حاوی اطلاعات بسیار مهم به دست آمده از منابع معتبر می باشد. آقای فو هوا چن تحصیل کرده ایالات متحده آمریکا فارغ التحصیل دانشگاه میشیگان 1935 می باشد. ایشان در پروژه های بزرگ کشور چین نقش موثری داشته اند. هدف از این کتاب ارائه خدمات مهندسی به معنای عملی از جنبه های مختلف مکانیک خاک می باشد تا مهندسان کاربردهای عملی را بتواند لمس کند.

این فایل دارای رمز می باشد.

This book contains very important information is obtained from reliable sources.The purpose of this book is meant to provide engineering services to various practical aspects of soil mechanics to practical applications engineers will be able to touch

This file is password

Password:CE-MS MS.c Bijan Mohammadi

کلمه عبور/Password                دانلود/Download


All text and change the color to use to download it

History offshore platforms in Iran and the analysis using software SACS/تاریخچه سکوهای دریایی در ایران و...نرم افزار SACS

این موضوع تاریخچه سکوهای دریایی در ایران و نحوه تحلیل آنها با استفاده از نرم افزار SACS گزارش کارآموزی درباره عمل کرد دکل حفاری متحرک و تولید و انتقال فرآورده آن آشنا شدن با انواع سکوهای دریایی بررسی سکوهای مناسب جهت استقرار در خیلج فارس و همچنین بررسی سکوهای مناسب جهت استقرار در دریای مازندران، بررسی تفصیلی سکوها، هلیکوتیرها و طراحی عرشه فرود هلی کوپتر، مراحل طراحی و ساخت یک سکوی دریایی، نیروهای طراحی سکو، آشنا با نرم افزار SACS، حل نمونه مسائل SACS، آدرس دانلود نرم افزار SACS در قسمت منابع آن نوشته شده است .

این فایل دارای رمز می باشد        

                                      password:CE-MS MS.c Bijan Mohammadi        


کلمه عبور/Password                دانلود/Download


All text and change the color to use to download it

Installation of offshore Jacket & Platforms/نصب جکت و سکو در فراساحل

در این فیلم عملیات  ROV و گرویت ریزی نمایش داده نشده است عملیات ROV را بعداﹰ به طور مفصل توضیح خواهم داد ولی در مورد گروت ریزی در تحقیق چالش های مهندسی ژئوتکنیک فراساحلی توضیح لازم داده شده است.

کلمه عبور/Password                  دانلود/Download

All text and change the color to use to download it


Mud mats?


" در کلاس زبان تخصصی دکتر فوهود آذرسینا بودم بحث نسبت طولانی بین ایشان و مهندس محمد رضا مقدادی در گرفت برای پیدا کردن یک لغت فارسی آقای مهندس مقدادی چندین سال سابقه کار به خصوص مدیر پروژه کارهای فراساحلی در شرکت های معتبر داخلی و خارجی داشتند و در حال حاضر ایشان در یک شرکت فراساحل نفتی کانادایی در همان کشور مشغول به کار هستند.

به گفته ایشان (Mud mats) مانند یک فرش عمل می کنند که خلل و فرج ها سطح بستر دریا را برای سازه هموار می کند (مانند یک حصیر گلی) و همچنین جلوگیری از فرو رفتن جکت در بستر دریا در زمان اولیه عمل می کند اصطلاحاﹰ ﮼ فرش پایه جکت﮼ "

 

فرش پایه جکت چیست؟/ What is a Mud mat?   

سازه موقتاﹰ برای جلوگیری از فرو رفتن جکت های فراساحل در بستر نرم دریا استفاده می شود عمر فرش پایه جکت محدود است. زیرا پس از نصب پایه ها زیرا پس از نصب پایه ها دیگرمورد نیاز نمی باشند. میزان خوردگی در فرش پایه جکت ها فولادی معمولی بسیار بالا می باشد. فرش پایه جکت در انتهای پایه های جکت قرار دارد و با داشتن سطح اتکاء بزرگ باعث می شود تا پایه های جکت در سطح فوقانی کف دریا باقی بماند. فرش پایه جکت همچنین تا پاپان نصب پایه ها بمثابه فونداسیون برای جکت عمل می کند معمولا" چند هفته طول می کشد تا مراحل نصب به اتمام برسد.




شمع های سکو ازدرون پایه های جکت که در مجاورفرش پایه های جکت قرار دارند عبورکرده و نصب می شوند.شمع ها تا عمق مورد نظر طبق طراحی انجام شده وبا استفاده از چکش شمع کوب به کف دریا رانده می شوند. بنابراین عمرمؤثر فرش پایه جکت کوتاه است و پس از کامل شدن نصب شمع های سکو دیگر نیازی به آن ها نیست. فرش پایه های جکت معمولی از صفحات بزرگ فولادی ساخته و به پایه های جکت جوش می شوند. اما مانند تمام سازه های فلزی وقتی در یک الکترولیت مانند آب دریا قرار گیرند دچار خوردگی می شوند. با استفاده از الکترود های فدا شونده می توان از سرعت این خوردگی کاست.

استفاده ازیک فلز مقاومترباعث ایجاد واکنش الکتروشیمیائی شده و فلز ضعیف تر به حالت کاتدیک درآمده و محافظت خواهد شد. فرش پایه های جکت ساخته شده از فولاد وقتی به پایه های جکت جوش داده می شوند، با سازه اصلی جکت یک اتصال الکتریکی بوجود می آورند. این اتصال به افزایش عمر آندها طی عمر سکو که حدود سی سال می باشد کمک می کند. در نتیجه برای کاهش شدت خوردگی تعداد بیشتری آند باید درسیستم حفاظت کاتدیک مورد استفاده قرارگیرد.آندهای خورده شده برای ادامه حفاظت از جکت باید تعویض شوند.


اندازه فرش پایه های جکت به وزن جکت، ویژه گی های خاک ازنظر مقاومت و شرائط آب و هوا بستگی دارد. با این حال سطح یک فرش پایه های جکت فولادی برای یک جکت معمولی فراساحل باید حدود 600 متر مربع باشد. تعداد آندهای مورد نیاز برای چنین سطحی حداقل 200 عدد می باشد.این آندها تا حد زیادی باعث افزایش وزن و بالا رفتن هزینه ساخت جکت می شوند.

برای حل این مشکل راه هائی وجود دارد. مثلا" می توان بعداز نصب پایه ها فرش پایه های جکت را خارج نمود یا در طراحی فرش پایه جکت از الوارهای چوبی استفاده کرد. هردو روش برای کاهش هزینه و تسریع در کار مفید می باشند. بهترین راه حل استفاده از مواد کامپوزیت است. این مواد حالت خوردگی ندارند، باعث آزادی عمل بیشتری در طراحی می شوند و هزینه کمتری دارند.

JLENS چیست؟ /What is JLENS

JLENS چیست؟ این عبارت مخفف

Joint Land attack cruise missile defense Elevate Netted Sensor system

نام رادار جدید است که آمریکا برای سریعتر شناختن هدف و مقابله با آن با کارگرفته است.

راهکار جدید آمریکا برای مقابله با قایق های تندروی و وسایل نقلیه زمینی نظامی ایران

در ژانویه سال 1996 دستور مطالعه آن به واحد مهندسی نظامی صادر شد، بعد از آن در ماه ژوئن سال1997 تصمیم گرفته شد یک نمونه اولیه رادار ساخته شود، در ژانویه سال 1998 با سرمایه گذاری 292 میلیون دلاری ساخته شد، در سال 2011 به اتمام رسید سال بعد برای تست های مربوط به سواحل مکزیک برده شد تا تست ها انجام شود، در سال 2014 به ارتش آمریکا تحویل داده شد.

این بالن در هوا شناور است و در ارتفاع 3048 متری از سطح زمین و دریا قرار می گیرد. قطر 24 متر، وزن آن 3200 کیلو گرم و طول آن 74 متر است. سیستم راداری آن به صورت 360 درجه می باشد، و این 360 درجه با برد 550کیلومتر هست. سیستم شناسایی ردیابی آن، قابلیت شناسایی موشک ،هواپیما های بدون سرنشین، قایق های تندرو و وسایل نقلیه زمینی را ردیابی می نماید. می تواند در هنگام عملیات شدن 30 روز در یک مکان معلق می ماند.

این فیلم درباره JLENS می باشد.

The film is about JLENS

Password: CE-MS MS.c Bijan Mohammadi


Password /کلمه عبور                           Download/دانلود


All text and change the color to use to download it