دنیای مهندسی سازه های دریایی
دنیای مهندسی سازه های دریایی

دنیای مهندسی سازه های دریایی

Offshore Structures

خرید بیمه سربازی و تشکیل پرونده در اداره امور مالیاتی

روز 25 تصمیم گرفتم بیمه سربازی را از سازمان تامین اجتماعی بخرم رفت شعبه 24 تهران فرمی را پر کردم کارت خدمت سربازی جدید و هوشمند خودم را بردم مدارک کامل بود جالب این جا بود متصدی امور بیمه شده گان  تاریخ های اعزام و پایان خدمت من را قبول نداشت باید مدارکی از کارت قدیم خودم پیدا می کردم تا تاریخ ها را برایم ثبت کند برای دریافت کارت هوشمند من نزدیک 50 هزار تومن هزینه و حدود 7 ماه زمان صرف شده بود ولی یک ارگان دولت نمی توانست آن را قبول کند یا اطلاعات داخل میکروچیپ آن را بخواند با یک پلاستیک فرق ندارد. رفت گشتم مدارک آوردم تا ثبت شود عجب دنیای شده مشکل این است که کارمندی که استخدام شدن به یک شکل سربازی نرفتن و با یک تلفن سر کار هستند. 

متاسفانه سربازی در ایران متمرکز شده به پادگان ها در حالی که می تواند برخی از آنها که معافی می گیرند در بهزیستی و بیمارستانها به کار خدماتی گذاشته شودند. خدمت خدمت

بعد از این رفت اداره امور مالیاتی اول یک سوال دارم  من عضو نظام مهندسی هستم تمام پولی که مالک میده به سازمان نظام مهندسی بعد سازمان مالیاتش کم می کنه و حق الزحمه خودش بعد به صورت مرحله مرحله اون پول مالک را میده زمانی که سازمان نظام مهندسی پول مالیات برداشته چرا دوباره مهندسان برن تشکیل پرونده بهدن و اظهارنامه مالیات پر کن

مثال این که دولت بعد از فروش نفت اون پولی که مربوط به حقوق کارمندان خودش پرداخت می کنه به هم شون بگه برید تشکیل پرونده بهدید و اظهارنامه بنویسید.

جالب برای این کار حق الزحمه میگیره در حال که همون پول توی بانک باشه کارمزد میده کاش که یک فکری برای بیمه مستمره بگیری مهندسان میکردن شاید بگید خوب برن بیمه اختیاری خودش بکنه بیمه اختیاری 3 مرتبه بیشتر نمی تواند استفاده کنید هر مهندس مجبور برای یک کار پروژه مدتی با آن پروژه کار کند به فرض مثال 2 سال با بیمه کارفرما بعد از 2 سال مدتی بیکار است مجبور بیمه اختیاری خودش را بکنه همین سیکل ادامه داره خوب 3 بار بیمه اختیاری تمام شده حال بیمه نداره چه کند به مسئول رفاهی سازمان نظام مهندسی یکبار گفتم گفتن برن کوه ، استخر 

Condolence Message in memorial of Prof. Robert Dean

امروز با خبر شدم پروفسور رابرت G دین پدر مهندسی سواحل دنیا در گذشت در روز شنبه فوریه 28 /2015 در سن 84 سالگی فارغ التحصیل دانشگاه فلوریدا کار حرفه ای خودشو در دانشگاه دلاورترین شروع کرد.


we would like to extend our sincere condolences and sympathy to Prof. Dean's family and scientists all around the world who have worked in the field of coastal engineering.

Prof. Robert G. Dean, known to most of us as a world leader of coastal engineering, died on Saturday, February 28, 2015 at the age of 84. He suffered rather fragile health in recent years and he had deteriorated very rapidly with pneumonia in a few days.

 Dr. Dean spent most of his professional career as a Graduate Research Professor at the University of Florida, with brief stints at M.I.T., University of Washington, and seven years at the University of Delaware. 

چهارمین دوره انتخابات شواریاری محلات تهران

چهارمین دوره انتخابات شواریاری محلات تهران

منطقه 4            محله  علم و صنعت

کد انتخاباتی کاندیدا      43721

بیژن محمدی 

کارشناس ارشد سازه دریایی 

وعده دیدار ما روز جمعه 93/12/22 

خیابان فرجام


 دبیرستان شهیده صدیقه رودباری

امروز93/12/22 به همراه یکی از دوستانم به دبیرستان دخترانه صدیقه رودباری رفتم برای رای دادن چیز جالبی دیدم مستخدم (خدمت کار مدرسه) را ایشان مرا شناخت و من ایشان را قبلا ایشان خدمتکار هنرستان فجر بود برای من جالب بود بین 2000 هنرجو چگونه مرا شناخت بعد از 20 سال که من از آن هنرستان فارغ التحصیل شده بودم، از طرفی آقای مجتبی بیات چگونه توانسته بود همکاران متروخودشو قانع کنه از شهر ک غرب، افسریه .... برای دادن رای به محله علم و صنعت بیا فکر کنم تمام پرسنل متروبا خانواده شون آمده بودن امیدوارم موفق بشوند در این مرحله و مراحل دیگر

The effect of tidal current turbines installed horizontally mounted on the bridge at sea

در مورخه 93/11/26 به دعوت جناب آقای مهندس محمد حیدرزاده من در جلسه دفاع ایشان شرکت داشتم. سابقه تحصیل ایشان کارشناس مکانیک از دانشگاه امام حسین و کارشناس ارشد مهندس عمران- مهندسی سازه های دریایی از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران موضوع پایان

"اثر نصب توربین های جریان جزر و مدی (کهکشان و مهکشان) افقی بر پایه پل نصب شده در دریا"

All text and change the color to use to download it

برای من جالب بود چون علاقه ویژه ای به انرژی تجدیدپذیر و به خصوص در زمینه دریا و اقیانوس موضوعی که ایشان  مطرح کرده است درونش هوافضا، مکانیک، الکتریسته سازه و عمران نهفته بود.

 

از خودتان می پرسید هوا فضا بله بحث توربین و شکل هندسی و حالت های دینامیکی آن یک کلیپ در آشیو من وجود داشت که این واقعیت را نشان می دهد. برای متوجه شده بحث این کلیپ را روی وبلاگ ام گذاشتم.

دانلود/Download

نکاتی برای خوب بازده تمام توربین مطرح است دست کرد محلی که بتوانید جهت بدهیم همان فضای سی دی مانند جلو توربین این نکته مهم در بازده توربین ها انقلابی به وجود آورده است.

همانطور که در کلیپ ملاحظه کردید ساخت توربین ها از یک باد کنک ساده دست شده است. همان فضای خروجی باد در بادکنک ،همان فضای سی دی مانند

با توجه به موضوع پایان نامه ایشان که در رابط با انرژی تجدیدپذیر و ایران یکی از کشور های است که از قدیم با کار گرفتن نیروی باد درمناطق کویرخود در دنیا مطرح اون فضای سی دی به شکل ها مختلفی است در این فیلم که در یک منطقه کویری ایران است و بکار گیری نیروی با د را نشان می دهد.

      Iran has one of the country's renewable energy

Get wind of the desert areas of the old self

The space in the world to form different CD

The film is a desert region of Iran and the use of force by the show

دانلود / Download

نکته جالب که آقای مهندس محمد حیدرزاده به آن اشاره کرد.سرعت جریان موج برای به حرکت در آوردن توربین باید بیشتر از 1/5 متر بر ثانیه با شد و یکی بحث های که ایشان  مطرح کردن برای متمرکز کردن آن با ید فکری کرد.

بحث ایشان دقیقا مانند تکنولوژی اینولاکس است.

نحوه عملکرد اینولاکس /Performance  INVELOX

جذب کردن، افزایش سرعت، متمرکز کردن. این سه لغت ماهیت شیوه شیرویند را نسبت به قدرت باد توصیف می نماید. نام اینولاکس برگرفته از مفهوم افزایش سرعت (velocity ) باد است. آنچه که این تکنولوژی تولید می کند-انرژی که قابلیت تهیه کردن را داشته باشد، فراوان باشد، امن بوده، و تمیز باشد- دست کمی از یک انقلاب ندارد

توربین های بادی مرسوم از سیستم های ژنراتور توربین بسیار حجیمی استفاده می کنند که بر بالای یک برج سوار می شود. برعکس اینولاکس انرژی باد را به صورت قیف مانندی به سمت ژنراتورهایی که در قسمت پایینی قرار گفته اند متمرکز می کند. باد توسط یک قیف جذب شده و درون یک مسیر مخروطی شکل هدایت می شود که این مسیر جریان باد را سرعت می بخشد. سپس این جریان انرژی جنبشی ژنراتوری را به حرکت در می آورد که به طور ایمن و مقرون به صرفه ای در سطح زمین نصب شده است. همانطور در این فیلم ملاحظه می کنید. همان فضای سی دی به این شکل طراحی شده است.

دانلود/ Download

پائین آوردن جریان هوا از بالای برج به سطح زمین تولید نیروی بسیار بیشتری را بوسیله پروانه های بسیار کوچکتر توربین امکان پذیر می نماید. دستگاه حدوداً 50 درصد کوچکتر از برج های بادی سنتی است و از توربین های تعبیه شده در سطح زمینی استفاده می نماید که  پروانه های آن 84 درصد کوچکترند. از آنجائیکه ژنراتورهای کمتری مورد نیاز است بنابراین هزینه های تجهیزات و نگهداری پائین می آید. مهم تر آنکه خروجی انرژی در اینجا بیشتر است.

اینولاکس در مقایسه با سیستم های کنونی به طور موثری در سرعت های (speed) بسیار پائین تر باد تولید نیرو می کند، یعنی به لحاظ جغرافیائی دارای یک دامنه استفاده بسیار وسیع تری  خواهد بود.

مزیت اینولاکس نصب به توربین های بادی

هزینه بهره برداری را تا 50 درصد تکنولوژی کنونی توربین بادی کاهش می دهد.

تاثیرات را بر محیط، حیوانات، پرندگان و انسان ها به حداقل می رساند.

بازده ای 80 درصد اینولاکس

عدم سر و صدا در پروانه های توربین

Prestressed concrete/بتن پیش تنیده

این انیمیشن مراحل مختلف بتن پیش تنیده را در پلهای راه سازی نشان می دهد.

This animation stages of prestressed concrete bridges, road shows

All text and change the color to use to download it


دانلود / Download

اسکن میلگرد و آرماتوربتن چیست ؟

یکی از آزمایش های غیرمخرب سازه های بتنی اسکن شبکه میلگرد  در بتن می باشد. اسکن شبکه میلگرد  به دلایل مختلفی می تواند کاربرد داشته باشد. اجرای اسکن میلگرد می تواند ارائه دهنده اطلاعاتی مانند قطر میلگرد ، محل و کاور میلگرد های مدفون در بتن باشد. دستگاه های اسکن میلگرد در بتن دارای انواع مختلفی می باشند. انواع دستگاه های اسکن میلگرد با توجه به نوع و قدرت می توانند میلگردها را در اعماق مختلفی نمایش دهند.آزمایش اسکن میلگرد بتن می تواند وضعیت میلگردهای سازه های  بتنی در اعضاء مختلف سازه بتنی مانند فونداسیون ، ستون ، دیوار ، تیر و دال را نمایش می دهد.اما باید دقت داشت که دستگاه های اسکنر میلگرد بتن در موقیع یابی و اسکن آماتور دارای محدودیت هایی نیز می باشد. عمده این محدودیت ها شامل عمق اسکن میلگرد و خطای ناشی از تراکم شبکه میلگرد می باشد.