دنیای مهندسی سازه های دریایی
دنیای مهندسی سازه های دریایی

دنیای مهندسی سازه های دریایی

Offshore Structures

AL-Tajiat Stadium ,Baghdad, Iraq/استادیوم التاجیات،بغداد،عراق

قبل از اینکه درباره فیلم استادیوم التاجیات شهر بغداد چیزی بنویسم جا دارد درباره تاریخچه ساخت مجموعه ورزشی استادیودم آزادی مطالبی نوشته شود هزینه این مجمع در زمان خودش 12 میلیون دلار تمام شد.



هزینه ساخت مجمع وزرشی شهر المپیک التاجیات در سال 1391 بالای 22 میلیارد برآورد شود. کارفرما این پروژه وزارت ورزش جوانان عراق بود.(وزاره الشبات و الریاضه العراق)

مشاور این پروژه شرکتی بنام هریس  (Consultant Engineers Haris Engineers HE) از کشور آمریکا بود.اسم شرکت بر گرفته از اسم دکتر هریس ( Dr.A.Haris) ،یک عراقی تبار آمریکا بود در این پروژه شرکت مشاور آلمانی هم با شرکت هریس همکاری نزدیک داشت. (Mr.B.Merrill & Mr.Rya)

پیمانکار این پروژه شرکت بلندپایه بین المللی افق از کشور ایران بود.

قبل از حمله آمریکا به عراق یکی از تحریم ها عمال شد درحال حاضر در عراق برگذاری نکردن بازیهای فوتبال در کشور عراق بود.برای اینکه این تحریم را دولت آن زمان بی اثر جلوه بدهند در زمان حمله آمریکا بازیهای سوری در استادیویم های این کشور انجام می شود.بعد از آن دولت جدید برای اینکه هم بستگی ایجاد کند در بین مردم و ارتباط بین المللی خود را ارتقاء دهد و به دنیا نشان دهد امنیت در این کشور جنگ زدن است و خود را برای بازیهای آسیای آماده می کرد. بودجه زیادی را برای ساخت چندین استادیوم در عراق هزینه کرد تا بتوان تحریمهای فیفا هم برداشته شود.

در این راستا کشورهای صاحب نام در ساخت استادیوم ورزشی برای ساخت ستادیوم راهی عراق شدن مانند. اسپانیا،ایران،ترکیه،آمریکا و آلمان

بزرگترین این استادیوم ها ، استادیودم التاجیات بود.در این فیلمی که به نمایش گذاشته می شود جلسه بود در هتل بغداد جهت معماری استادیودم روی غشایی ( سازه پوسته ای ) طرح اولیه غربی بود تصمیم گرفته شد

طرح نمای آن به صورت اسلامی طراحی شود. متاسفانه با درگیریهای  داعشی ها با دولت این پروژه نا اتمام ماند هنوز هم با گذشته چندین سال این کشور در تحریم فیفا می باشد با تصمیم های که گرفته شده نیمه دوم سال 2018 این تحریم ها برداشته خواهد شود

Dynamic Soil Compaction Test/تستت تراکم دینامیکی خاک

این فیلم نحوه تست تراکم دینامیکی خاک را نشان می دهد.

This is film shows how dynamic soil Compaction testing

برای یک آزمایش تراکم دینامیک،وزن وزنه 150 کیلونیوتن و ارتفاع سقوط 12 متر بود.مطلوب است تعیین عمق موثر( عمق نفوذ موثر) تراکم بر حسب متر.



 


New Cathodic Protection installations,by Don M. Harritt,SHRP,1993

New Cathodic Protection installations,by Don M. Harritt,SHRP,1993

This file is password

Password: CE-MS MS.c Bijan Mohammadi

All text & change the color to use to download it

دانلود/Download                 کلمه عبور/Password