دنیای مهندسی سازه های دریایی
دنیای مهندسی سازه های دریایی

دنیای مهندسی سازه های دریایی

Offshore Structures

کلیم در پروژه های عمرانی ،دریایی و ساحلی (آماده جهت همکاری با شرکتها پیمانکاری دریایی (لایروبی)

کلیم در پروژه های عمرانی ،دریایی و ساحلی

یک از چالش پروژه های عمرانی بحث قراردادها و کلیم هست .متاسفانه هر  فهرست بهای هم شرایط عمومی پیمان این چالش داره.این یک قاعده خاصی نداره .کسانی یا شرکتهای می توانند بحث کلیم را مطرح کنند که نیروهای مهاری داشته باشند. یکی از سخت ترین کلیمها ، کلیم حجم عملیات لایروبی است.خوشبختانه با توجه تجربه که دارم در تمام زمینه های دریایی از پس این موضوع بر میام .

یک نکته مهم که تو قراردادی عمرانی ، قراردادهای مشارکت  در ساخت و قرارداد طراحی این : کیفیت قرارداد پروژه ساخت و ساز به طور مستقیم کیفیت ساخت کل پروژه و منافع اقتصادی و اجتماعی پروژه را تعیین می‌کند. 

ادعا پیمانکار زمانی به وجود میاد که منافع   تضاد منافع  و تعاریض ایجاد شده بین حقوق آنها منجر به بروز کلیم می شود. خود این موضوع به سه روش تعریف میشود.

1-ادعای صعب الوصول

2-قابل وصول 

3-سهل الوصول

بیشتر ادعا از سمت پیمانکار است چرا چون تجربه ش از مشاور و کارفرما زیاد این یک واقعیت و این تجربه می توان قراردادهای خوبی بنویس.

موارد که پیمانکار ادعا دارد.1- موارد مربوط به قرارداد 2- تحویل موقت بدون هزینه تجهیز کارگاه تا تحویل قطعی 3-تغییرات شرایط زمین شناسی ، آب و هوا و ........................................

کارفرما چه ادعا داره کلا ادعا کارفرما:1- در سطح کیفی مفاد قرارداد و با اقلام قابل تحویل پروژه، تغییر می دهد.2- در تجهیز کارگاه تاخیر دارد.3-در تحویل تجهیزات تاخیر دارد.4- نیرو های کاری غیر متخصص را در پروژه به کار می گیرد. چرا چون این کاره نیست چون خودش ذی نفع تو تجهیزکارگاه یک موضوع مطرح میکنه همین 

فعالیت های ساختمانی به طور کلی در محیط های پیچیده بسیار حساس و در حال تغییر انجام می شوند.با توجه به این نکته شرایط عالی و کنترل روی همه چیز تقرییا غیر ممکن است.بهترین رویکرد این است که احتمالات ناشی از کلیم را از طریق پیشرفت قرارداد کاهش دهیم.یک قرارداد کامل ، تعریف شده و ریسک تخصیص یافته اختلاف کمتری را در پی خواهد داشت.فعالان پروژه می توانند با بر قراری ارتباط به موقع و سریع برای حل و فصل موارد پیش آمده پروژه را با اختلافات و درد سرهای کمتر انجام دهد.

شناسایی ادعا نیازمند تغبیر درست از متن قرار داد به همراه پیش بینی شرایطی است که احتمال وقوع آنها در جریان اجرایی پروژه وجود دارد، اصلی ترین مسیر شناسایی ادعا ، یا به عبارت دیگر، ورودی شناسایی ادعا قرارداد است.


  claim in civil, marine and coastal projects

بهترین قرارداد کسانی می تواند بنویسند که تو اون زمینه کار کردند با چالشها آشنا هستند.

در هر حال امروز قرارداد ها در تمام زمینه ها نقش مهمی دارند .قراردادهای مشارکت در ساخت ، قراردادهای هستند مالکانی که مسلط نباشند را گرفتار میکنه .در جامعه ای پیمانکاران بزرگ گرفتار هستند مالکان باید زنذگی خودشون بذارند .

متاسفانه یک فرم خاصی در زمینه قرارداد مشارکت در ساخت نیست و از طرفی املاکی ها قرارداد مشارکت های خودشون از اینترنت سرچ میکنند جالب خیلی این قراردادها هم مشکل داره از نظر حقوقی بعد با کمال اعتماد به نفس (دورغ ) میگن 22 سال  این کار ما و به مشکل نخوردید.بعد که نگاه به قرارداد می کنید می ببینی کلی ایراد حقوقی داره و املاکی راست میگه چون حد حدود اون تو قرارداد مشخص نیست فقط فقط  پول سانت شو گرفته این مالکان که گرفتار میشوند.

از سال 1396 کار به طور اتفاقی در زمینه قرارداد مشارکت در ساخت باز شد و الان می توانم بگم یکی از خبره ترین کسانی که در این زمینه هستم .

Climatic and environmental information in terms of wind speed, snow load, etc



یک سال پیش یک کار طراح دیوار حایل به من ارجاع شد جالب بود، کار در یکی از ایالاتهای آمریکا بود  .سایتی بود که تمام اطلاعات اون منطقه به صورت محور مختصات یا با انتخاب منطقه به طراح میداد از قیبل سرعت باد ، نوع خاک و غیره


A year ago, I was referred to a work of a. It was interesting. It was a site that gave all the information of that area to the

 designer in the form of coordinate axes or by selecting the area, such as wind speed, soil type, etc.

https://asce7hazardtool.online