دنیای مهندسی سازه های دریایی
دنیای مهندسی سازه های دریایی

دنیای مهندسی سازه های دریایی

Offshore Structures

This film How to shipbuilding ocean going/فیلم چگونه ای ساخت کشتی کانتینربر اقیانوس پیما

این انیمیشن برای اول بار ارائه شده است خدا شکر می کنم به من فرصتی داده بعد از یک سال نیم وعده توانستم در این زمان آن را ارایه نمایم این انیمیشن نحوه ساخت کشتی کانتینربر اقیانوس پیما را نشان می دهد و همچنین معروفی قسمت های از کارگاه کشتی سازی را

This animation shows how to build a container ship on the ocean and the famous episode of the shipyard's

شناور کانتتینر بر اراک-PG101

این شناور اولین کشتی اقیانوس پیمای ساخت کشور است که علیرغم تحریم های صورت گرفته با کیفیت قابل رقابت با نمونه خارجی، تحویل داده شد و از تاریخ 10/03/1389 عملیاتی گردید.

همانطور که اشاره شد به خاطر تحریم ها این حرکت شد در دنیا اصولا کشتی سازی دست چند کشور است و بفیه کشورها از این کشوری کشتی سازی خرید می کنند چون مقرن به صرفه است به خاطر تکنولوژی روز این صنعت اگر این کشتی سازی نتواند سفاری داشته باشد وآن کیفیت از نظر استاندارد جهان را نداشته باشد این صنعت هم مانند بقیه صنایع ایران دچاره مشکلات مالی و تعدیل نیرو می گردد امیدوارم کشتی که در این صنایع ساخت می شود بتوان با کیفیت ها بالا خود بتوان ارز آوری داشته باشد.

یک کارگاه کشتی سازی از چند کارگاه دیگر تشگیل شده است.

کارگاه شات بلاست : شات بلاست و اعمال رنگ اولیه بر روی انواع ورق و لوله و پروفیل با عرض دهند ورودی 3100 mm

کارگاه برش: برش و لبه سازی انواع ورقهای و لوله ها با دستگاه های CNC (هوا گاز و پلاسما)

کارگاه فرم دهی: عملیات خمکاری و ورقها و لوله ها با دستگاه های رول 13 متری پرس 800 تن و دستگاه رول 3 محوره

کارگاه پانل سازی: دارای یک خط تولید نیمه اتوماتیک ساخت پانل های مسطح (TTS) می باشد که مجهز به دستگاه های مونتاژ و جوش پروفیل بر روی روق می باشد.

کارگاه ساخت سکش : این کارگاه مسقف با داشتن جرثقیل 80،100، 150 تنی به همراه فضای مناسب امکان ساخت سازه های حجیمی را تا ارتفاع 25 متر و با تناژ 400 تن فراهم می کند.

کارگاه رنگ زدایی و رنگ آمیزی

دارای سیستم هوای فشرده و کنترل دما و رطوبت

ماشین ها تراش

دستگاه برش ورق هیدرولیکی

پرس ورق هیدرولیکی

دستگاه لوله خم کن

دستگاه بوژی :

این دستگاه ها پیشرفته هستند و به صورت کنترل از راه هدایت می شوند،با قابلیت جابجایی احجام سنگین تا ظرفیت 520 تن از این دستگاه ها برای حمل و نقل فونداسیون توربین های بادی فراساحل کیسونی استفاده می شود

در آینده از همین وبلاگ نحوه ساخت فونداسیون توربین های بادی فراساحل کیسونی به توضحیات کامل نوشته شده و همچنین فیلم نحوه اجرای آن گذشته می شود.

حوضچه شناور (فلوتینگ داک) با توان بالابرى 2800 Ton براى بالا آوردن شناور هایى تا ظرفیت 8000DWT به طول 230متر و عرض 52 متر در سایت کشتى سازى وجود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.