دنیای مهندسی سازه های دریایی
دنیای مهندسی سازه های دریایی

دنیای مهندسی سازه های دریایی

Offshore Structures

ساخت هواپیمای هیبریدی با موتور برقی/Build a Hybrid Aircraft

ساخت هواپیمای هیبریدی با موتور برقی

شرکت ایرباس به عنوان یکی از غولهای هواپیماسازی در جهان، با همکاری شرکتهای زیمنس و رولز رویس که به تربیب در زمینه تکنولوژی و خودروسازی فعالیتهای درخشانی داشته اند،قصد دارد یک هواپیمای بزرگ هیبریدی تولید کند.این هواپیما قرار است تا سال2020 میلادی،یعنی تقریبا 2 سال آینده،نخستین پرواز خود را تجربه کند.

این هواپیمای هیبریدی جدید E-Fan X   نام دارد و قرار است به جای موتور توربو فن (turbo fan ) از موتورهای برقی با ظرفیت 2 مگاوات که ساخت شرکت زیمنس است، بهره ببرد.نخستین فاز آزمایش های این هواپیما از سال آینده میلادی 2018 آغاز شود. در این آزمایشها،در ابتدا یکی از موتورهای هواپیما با یک موتور برقی جایگزین می شود و در صورت موفقیت، یکیدیگر از 4 موتور آن نیز با یک موتور برقی دیگر جایگزین می شود. بدین ترتیب، یکی از مراحل مهم آزمایش و ساخت این هواپیمای هیبریدی انجام خواهد گرفت.

در این همکاری سه جانبه، شرکت هواپیماسازی ایرباس، سیستم کنترل، هدایت و همچنین باتری های این هواپیما را تامین و تولید خواهد کرد، شرکت زیمنس موتورهای الکتریکی و برقی و همچنین سایر قطعات الکترونیکی مورد نیاز آن را تامین می کند و در آخر، شرکت رولز رویس نیز اقدام به تولید ژنراتور، موتورهای بنرینی این جت و تمامی قطعات مربوطه به منظور ادغام با موتورهای الکتریکی خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.