دنیای مهندسی سازه های دریایی
دنیای مهندسی سازه های دریایی

دنیای مهندسی سازه های دریایی

Offshore Structures

Airport Engineering - Planning, Design and Development of 21st Century Airports, 4th Edition, Norman J. Ashford .2011, Wright,

این کتاب درباره طراحی فرودگاه ها  و همچنین طراحی ترمینال های مسافران فرودگاه و کاربردآنها در مکانهای مختلف بحث و نظر داده است.

Airport Engineering - Planning, Design and Development of 21st Century Airports, 4th Edition

This file is password

Password:CE-MS MS.c Bijan Mohammadi

All text and change the color to use to download it

دانلود/Download                کلمه عبور/ Password

ساحل ماهو که در کشور سنت مارتین قرار دارد خطرناک‌ترین ساحل دنیاست. این ساحل نه بخاطر زیبایی ساحلی بلکه به دلیل واقع شدنش در کنار فرودگاه بین‌المللی پرنسس جولیانا مورد استقبال بسیاری از توریست‌های دنیا قرار گرفته است تا هم در ساحل این جزیره‌ آفتاب بگیرند و هم از دیدن هواپیما‌های در حال فرود از نزدیکترین نقطه لذت ببرند. گردشگران می بینند که هواپیما با ارتفاع 10 تا 20 متری بالای سرشان عبور می‌کند و همین ویژگی باعث شده که توریست‌های زیادی به این ساحل که در مجمع جزایر آنتیل در دریای کارائیب واقع شده وارد شوند.


Download 

با توجه به طراحی صورت گرفته برای این فرودگاه وشیب نشت هواپیما از حد استاندار بالاتر است و به همین علت است اخلاف شیب نشت در تمام عکس های مختلف است ومشکلی ندارد و آن فضا را می تواند جزوه حریم فروگاه خرید نماید ولی بخاطر توریست بود این مکان به این شکل می باشد.

این ساحل با شنهای سفید پوشیده شده و به دلیل فرسایش بادی ناشی از برخاستن هواپیماها، فاقد هرگونه پوشش گیاهی است. با توجه به این که دریای کارائیب نزدیک امواج بلند اقیانوسی اطلس شمالی هست که به گردشگران فرصت خوبی برای موج سواری و ... می دهد. فرودگاه پرنسس جولیانا آنقدر به ساحل نزدیک است که تابلوی پرواز آن به راحتی از داخل رستوران های ساحلی دیده می شود و مردم تمام مکالمات برج مراقبت و خلبان ها را از رادیوی محلی می شنوند. ویژگی‌های این ساحل، بسیار جذاب است اما نباید از تابلو‌های خطر مرگ که در نقاط مختلف ساحل ماهو نصب شده اند غافل شد چون با پرواز هواپیما و صدای گوشخراش آن، بی‌باک‌ترین گردشگر نیز به وحشت می‌افتد.

مهم ترین خطر این ساحل آن است که خیلی از گردشگران با شدت بادی که از برخاستن هواپیما ایجاد می شود، از ساحل به داخل آب کشیده می شوند یا در آب دچار یک پیشروی غیر عادی و خودناخواسته خواهند شد که ممکن است باعث مرگ افراد شود. منحصر بفردترین تفریح ترسناک دنیا را برای گردشگران عشق هواپیما فراهم آورند.

اشتباهی که خلبانان انجام می دهند این است که چرخه های هواپیما  دیرتر از زمان خودش باز می کند زمان چرخه باز می شوند سرعت کاهش یافت و بعد اگر چرخه باز نشود و هواپیما دوباره اوج بگیرد کسانی که در ساحل هستند با حوادث ناگوار  روبه رو می شوند و امروز بیشتر فرودگاه ها در کنار ساحل یا فراساحل ساخته می شوند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.